||||

30 Inspirujących Marketingowych Case Studies (content marketing, blogowanie, optymalizacja konwersji, e-mail marketing)

Pod ostatnim wpisem na blogu, Vika zostawiła taki oto komentarz: „(…)Uwielbiam case study, bo czarno na białym ukazują dowody skuteczności jakichś działań. Żadnego lania wody.

Tak jak Vika, również uwielbiam studia przypadków, podejrzewam, że Ty także? Prawda?

Dzięki nim możesz zobaczyć jakie działania marketingowe wykonują inni, wzorować się na nich lub inspirować.

Jest jeszcze coś, case study to również kop motywacyjny. Tak dobrze czytasz, kop motywacyjny.

Jeśli widzisz z jaką pasją inni ludzie promują swoje produkty, usługi, bloga, markę i widzisz, jakie efekty im to przynosi, to dostajesz dodatkowej energii do pracy. Twoje cele wydają Ci się bardziej realne. Ktoś już przetarł szlak i teraz już wiesz, że da się to zrobić.

Dlatego zebrałem 30 studiów przypadku i starałem się, aby głównie były to przykłady z Polski. Mam nadzieję, że będą dla Ciebie sporą dawką wiedzy, inspiracji oraz motywacji.

Jeżeli jesteś subskrybentem bloga, to chciałbym Ci za to serdecznie podziękować i jak zwykle mam dla Ciebie coś dodatkowego.

Kliknij tutaj aby pobrać na dysk listę poniższych case studies w formie PDF
+ 2 dodatkowe i nieopublikowane case studies.

Content Marketing i Blogowanie

  1. Najlepsze case studies Content Marketingu w publikacji IAB Polska –  w publikacji od IAB Polska znajdziesz przykłady wdrożeń content marketingu w większych i mniejszych firmach. Znajdziesz tam również firmy, które oferują swoje produkty i usługi innym firmom oraz klientom indywidualnym.
  2. Case study kampanii content marketingowej – 100 najbardziej inspirujących osób w branży interaktywnej – przykład wykorzystania postu typu egobajt w kampanii content marketingowej.
  3. Content marketing w e-commerce na przykładzie Allegro Szymon Słowik analizuje działania content marketingowe serwisu allegro.
  4. [Case] Content marketing – jak zwiększyłem widoczność serwisu w Google o 136%? – studium przypadku działań content marketingowych prowadzonych w serwisie psychologicznym Destrudo.pl.
  5. Content marketing case study: Sotrender – jeżeli planujesz uruchomić własny start’up, case Sotrendera podpowie Ci jak wykorzystać content marketing w jego promocji.
  6. Historia sukcesu ostra jak brzytwa – jak niskim kosztem rzucić wyzwanie nawet największym firmom na rynku? Studium przypadku startup’u Dollar Shave Club.
  7. Be Everywhere, czyli mój „sekretny przepis” na to, jak skutecznie promować blog – case study strategii „Be Everywhere” którą Michał Szafrański wykorzystał do promocji bloga jakoszczedzacpieniadze.pl.
  8. SALESLAB: Historia budowania społeczności [case study] – studium przypadku budowania społeczności wokół inicjatywy edukacyjnej SALESLAB (e-commerce).
  9. Jak w ciągu miesiąca zwiększyliśmy ruch na stronie o 720,53% – Case Study kampanii promującej post „40 Sprawdzonych Stron, z których pobierzesz Darmowe Zdjęcia”.
  10. Content marketing – magiczny sposób na SEO. Paweł Strykowski – webinar SeoStation.pl – przykład agencji WhitePress, która miesięcznie wydaje na tworzenie nowych treści 3000 zł. Aktualnie koszt pozyskania jednego unikatowego użytkownika odwiedzającego stronę wynosi 16gr i co miesiąc spada o 10%.

    Link do prezentacji z której pochodzi zrzut: http://www.slideshare.net/wakeapp/content-marketing-magiczny-sposb-na-seo-pawe-strykowski-webinar-seostation-2309

  11. Prezentacja video Content Marketing + SEO – case study kampanii content marketingowej promującej szkolenie Neila Patela w Polsce. Dodatkowo Cezary Lech dzieli się studiami przypadku wykorzystania viedo content marketingu.
  12. Jak przeprowadzić skuteczną kampanię PR w mediach? – case study – Michał dzieli się strategią promocji swojego kursu „Pokonaj swoje długi”.
  13. Case Study: Jak na starcie bloga zyskałem 4 370 odwiedzin, 400 udostępnień w social mediach oraz 313 subskrybentów – trochę nieskromnie polecę też swoje case study. Wpis opisuje wykorzystanie techniki fali w promowaniu bloga.

Optymalizacja konwersji

  1. Zmiana strony głównej startup’u Brand24 – po lewej stronie na poniższych zrzutach, znajduje się stara strona główna Brand24. Znajdują się na niej 4 pakiety do wyboru wraz z wezwaniem do akcji w formie zielonego przycisku „Przetestuj”.Po prawej stronie znajduje się nowa strona główna Brand24, na której ograniczono się tylko do jednego wezwania do akcji „Załóż darmowe konto”. Teraz użytkownik nie musi się zastanawiać, który pakiet wybrać i może się skupić na rzeczy najważniejszej, czyli założeniu konta.Nowa wersja strony głównej konwertuje o 7,5% lepiej w porównaniu do starszej wersji.

    Case study  udostępnione dzięki Michał Sadowski i Brand24.
  2. Poprawiony landing page firmy Barlinek – na poniższym zrzucie po lewej stronie mamy starą, a po prawej poprawioną wersję landing page firmy Barlinek.W poprawionej wersji do formularza kontaktowego dodano kontrastujące tło. Dzięki temu zabiegowi formularz został wyróżniony.Dodatkowo zostało usunięte jedno z wezwań do akcji „Masz pytanie zadzwoń”, a pozostawione drugie „Wyślij”. Teraz użytkownik nie musi się zastanawiać co zrobić, ponieważ ma tylko jedną czynność do zrobienia, wypełnić formularz. Usunięto też wybór jednego z trzech produktów (checkboxy), a ilość metrów kwadratowych zamiast wartości liczbowych zamieniono na listę z wyborem przedziałów.Poprawiona wersja landing page zwiększyła konwersję o 294%.

    Case study udostępnione dzięki Błażej Abel i  Landingi.pl
  3. Case study: Jak osiągnęliśmy roczny cel w 30 dni? [AdWords] – analiza Kampanii AdWords przeprowadzonej przez agencję Elivo.
  4. Watchshop – Eksperyment personalizacji podniósł współczynnik konwersji o 74,51% – dodając filtr wyszukiwania po zakresie cenowym podniesiono współczynnik konwersji o 74,51%.
  5. TinaR – Test A/B podniósł współczynnik konwersji o 44,97% – dodanie głównych zalet danego produktu spowodowało wzrost współczynnika konwersji ze sprzedaży o 44,97%.
  6. Ecco Shoes – Test A/B podniósł współczynnik konwersji o 27,14% – dodanie 3 istotnych informacji o sklepie zwiększyło współczynnik konwersji 27,14%, przychody wzrosły o 23,54%, a średnie przychody z jednego odwiedzającego o 21,29%.
  7. TinaR – Dodanie filtra z rozmiarami w oknie pop-up zwiększyło przychody o 42,68% – dodanie filtra z rozmiarami spowodowało wzrost współczynnika konwersji o 57,87%. Ogólne przychody wzrosły o 42,68%. Średnie przychody z jednego odwiedzającego wzrosły o 28%.
  8. CentrumRowerowe.pl: wzrost przychodów o 29,6% dzięki spersonalizowanej zachęcie – sklep CentrumRowerowe.pl z pomocą pop-up’u zaproponował swoim użytkownikom zachętę do zobaczenia strony z promocjami. Pop-up zobaczyli Ci użytkownicy, którzy nie widzieli stron z promocjami i opuszczający sklep.
    Źródło grafiki: https://www.marketizator.pl/case-study-centrumrowerowe

    Efektem było zwiększenie comiesięcznych przychodów sklepu o 29,6%.

  9. W jaki sposób małe zmiany wpływają na długoterminowe rezultaty – F64 – warto testować przyciski wzywające do akcji, np. do zakupu. Pokazuje to przykład sklepu F64, który zwiększył konwersję o 6% zmieniając wygląd oraz tekst przycisku wzywającego do kupna.

    Źródło grafiki: https://www.marketizator.pl/f64-case

  10. Autonom – Wzrost współczynnika konwersji o 194,29% –  Po dodaniu na stronie głównej informacji o korzyściach wynikających z korzystania z wypożyczalni samochodów Autonom.ro, współczynnik konwersji wzrósł o 194,29%.
  11. Jak sklep ANSWEAR.COM zwiększył przychody dzięki optymalizacji konwersji – case study polskiego sklepu ANSWEAR.com, który dzięki optymalizacji konwersji zwiększył przychody o 8,76%. Dodatkowo pod linkiem znajdziesz też inne studia przypadków.
  12. 6 wskazówek jak zaprojektować landing page’a – nie jest to tradycyjne case study, a bardziej poradnik, w którym Mariusz dzieli się liczbami jakie wypracowały strony lądowania jego klientów.

E-mail marketing

  1. Segmentacja, marketerze! Case study analizy RFM w Perhapsme.comwpis pokazuje jak przy pomocy rabatów aktywować nie aktywną grupę klientów.
  2. [CASE STUDY] Segmentacja bazy kontaktowej zmniejszyła koszt pozyskania nowego klienta o 58% – case study pokazujące jak i dlaczego warto segmentować bazę kontaktową.
  3. 300% wzrostu OR i CTR, 400% wzrostu konwersji przez retargeting: case study – studium przypadku 3 typów kampanii e-mail remarketingowych, przeprowadzonych przez Rainbow Tours.
  4. Case study kampanii wyróżnionej w Golden Arrow – wpis pokazuje jak wykorzystać e-mail marketing na przykładzie studia fotograficznego. Każde zainwestowane 1 zł w e-mail marketing  przyniósł 53 zł sprzedaży i przełożył się na rezerwacje studia na poziomie 91% czasu.
  5. Potęga personalizacji i segmentacji w e-mail marketingu. Case study Fly.pl – przykład kampanii e-mail marketingowej przeprowadzonej dla firmy fly.pl, która sprawiła, że sprzedaż wycieczek oferowanych przez firmę w ramach akcji wzrosła o 58,7%.

Jeżeli jesteś subskrybentem bloga, to chciałbym Ci za to serdecznie podziękować i jak zwykle mam dla Ciebie coś dodatkowego.

Kliknij tutaj aby pobrać na dysk listę poniższych case studies w formie PDF
+ 2 dodatkowe i nieopublikowane case studies.

Podsumowanie

Powyższe case studies pokazują jak można wykorzystywać content marketing, optymalizację konwersji czy e-mail marketing, aby wygenerować więcej ruchu na stronie, zdobywać leady oraz klientów.

Na koniec mam do Ciebie prośbę. Dobrych case studies które dają wiedzę, inspirują i motywują nigdy za wiele. Więc jeśli znasz lub jesteś autorem takiego studium przypadku z content marketingu, blogowania, optymalizacji konwersji lub e-mail marketingu to śmiało daj o tym znać i umieść link do niego w komentarzu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

26 komentarzy

  1. Genialne! Dziękuję za tak niesamowitą dawkę inspiracji! Tak jak piszesz, to daje świetnego kopa motywacyjnego 🙂

  2. Super zbiór Case studies, dzięki za dodanie tego zrealizowanego przez GetFound!

  3. Super – dzięki za tą listę – na pewno się przyda:)

    Miło nam, że uwzględniłeś tutaj przykłady z działań whitepress.pl

    1. Miło Cię tu widzieć Tomasz i niesamowicie się cieszę, że wpis jest pomocny.
      Przygotowaliście po prostu świetne case studies 🙂

  4. Świetny artykuł! Na konkretnych przypadkach zdecydowanie najlepiej widać jakie efekty przynoszą działania marketingowe. Aż chce się od razu działać 🙂

  5. Joanna Wójcik FreshMail pisze:

    Zbilansowana wiedza dla marketera w jednym miejscu! 🙂 Również wielkie dzięki za umieszczenie case’ów FreshMaila w zestawieniu.

  6. Super sprawa. Czegoś takiego w jednym miejscu szukałem. Nie sądziłem, że na naszym rynku znajdzie się aż tyle case’ów.
    No to mam już zajęcie na świąteczne wieczory – z nosem w komputerze czytając wszystkie przypadki.

    1. Cześć Paweł, dzięki za komentarz, cieszę się, że wpis jest pomocny, miłej lektury 🙂

    1. Dzięki za komentarz. Miałbym małą prośbę na przyszłość, o zostawianie przy komentarzy przynajmniej imienia, abym wiedział komu dziękuję za komentarz 🙂

  7. Najlepiej wyjaśnić coś na przykładzie i tutaj również się to sprawdziło – inspirująca dawka wiedzy w konkretnych punktach.

    1. Dzięki za komentarz i miłe słowo. Cieszę się, że wpis jest pomocny. Miałbym małą prośbę na przyszłość, o zostawianie przy komentarzy przynajmniej imienia, abym wiedział komu dziękuję za komentarz 🙂

  8. Świetny tekst, niesamowicie motywujący do działania. Dzięki za ogromną dawkę wiedzy!

  9. Odpowiednio dobrana strategia marketingu internetowego może przynieść wielu klientów. Jeżeli ktoś chciałby także skorzystać z metod tradycyjnego marketingu polecam fajne gadżety promocyjne. Duży wybór i ciekawe pomysły na gadżety znajdziesz na https://taniegadzety.wordpress.com/ Polecam 😉

  10. Konkretne przykłady i konkretne wyniki świetnie się prezentują niż zwykła teoria „jak to się robi”. Aż chce się działać i też zobaczyć u siebie konkretne wyniki działań. Szczególnie jeśli chodzi o marketing treści – warto wdrożyć to do każdej działalności: nawet jeśli ktoś w danym momencie nie potrzebuje danych usług czy produktów, to nie oznacza, że kiedyś nie wróci. Jeżeli firma będzie dodawała nowe, ciekawe treści to potencjalny klient będzie je czytał i kiedyś – gdy będzie potrzebował danej usługi czy produktu – będzie miał już w głowie „zaprzyjaźnioną” firmę – właśnie tą, która go zainteresowała ciekawymi wpisami i informacjami.

  11. Bardzo przydatny wpis 🙂 Sami robiliśmy Case Study na przykładzie Semstorm. Widzę tutaj wiele wspaniałych prac. Dzięki za poświęcenie czasu i wrzucenie wszystkiego w jednym wpisie. Dużo inspiracji.

    1. Mimo upływu czasu artykuł (a dokładniej case studies w nim zawarte) nadal niezwykle aktualny. Dzięki za zebranie tak obszernej i pomocnej bazy 🙂