60 Artykułów Marketingowych, Które Musisz Przeczytać (Content Marketing, SEO, Social Media, Google Analytics, Blogowanie, Email Marketing)

Gdyby ktoś się Ciebie teraz zapytał, jaka jest Twoja strategia marketingowa, to odpowiedź nie byłaby prosta, prawda?

Czytasz coraz więcej na temat marketingu, wiesz coraz więcej, jednak trudno jest Ci to poskładać w jedną sensowną całość.

Zawsze jest coś nowego do przeczytania. Dzisiaj może to być poradnik na temat content marketingu, za tydzień może Ci wpaść ciekawy post na temat Social Mediów lub SEO.

Co chwilę Twoja uwaga kierowana jest w inną stronę marketingu internetowego.

A Ty chcesz konkretnie wiedzieć, co masz zrobić, aby Twój marketing internetowy działał skutecznie.

Chcę Ci to jak najbardziej ułatwić, dlatego stworzyłem dla Ciebie listę wartościowych artykułów z marketingu internetowego. Ważne informacje zebrane w jednym miejscu.

Darmowy bonus dla subskrybentów bloga: Kliknij tutaj aby pobrać listę 60 artykułów marketingowych, które musisz przeczytać w formie PDF.

Content Marketing

Przewodnik Content Marketingu – Kompletna publikacja na temat podstaw content marketingu. Dowiesz się z niej, czym jest content marketing, jakie cele pomoże Ci osiągnąć oraz jak mierzyć efekty. Po przeczytaniu publikacji będziesz też wiedzieć jakie rodzaje treści możesz tworzyć oraz jak je dostarczyć swojemu audytorium.

Persona narzędzie budowania marki – zanim zaczniesz tworzyć treści, musisz wiedzieć dla kogo je piszesz. Nawet Stephen King tworzył wszystkie swoje książki dla jednej osoby, swojej żony. Jednak taka osoba nie musi być prawdziwa, możesz ją stworzyć. Paweł Tkaczyk w 6 krokach pokaże Ci jak to zrobić.

Postaw na persony, by skutecznie docierać do odbiorcy – kolejny artykuł na temat budowania person, tym razem autorstwa Barbary Stawarz.

60 narzędzi content marketingowych, które ułatwią Ci życie – nieskromnie polecę swój artykuł gościnny, opublikowany na blogu Content Kinga. Zebrałem w nim narzędzia z których korzystam i które nieziemsko ułatwiają mi działania content marketingowe.

10 powodów, dla których marketera powinien obchodzić Visual Content Marketing – umieszczenie grafiki w artykule, zwiększa zaangażowanie o 47%. Inny powód dla którego warto zwrócić uwagę na grafikę to fakt, że 87% udostępnień na profilach Facebooka stanowią zdjęcia. W wpisie znajdziesz więcej informacji na ten temat.

Czcionki, kolory i szablony w najczęściej udostępnianych grafikach – wcześniejszy artykuł pokazuje jak ważne są elementy graficzne. Ten natomiast powie Ci, jak je tworzyć.

40 sprawdzonych stron, z których pobierzesz darmowe zdjęcia – wiesz już, że grafika to jeden z ważniejszych elementów postu. Agencja GetFound zebrała najlepsze serwisy z darmowymi zdjęciami w jednym miejscu.

10 typów treści do wykorzystania w marketingu internetowym – 10 rodzajów treści, które warto wykorzystywać w swoich działaniach content marketingowych.

101 sposobów na content marketing + porady od 15 ekspertów – w tym artykule starałem się zebrać wszystkie ważne wskazówki dla działań content marketingowych w jednym miejscu.

Content marketer a copywriter – czym się różnią? – działania content marketingowe nie polegają tylko na tworzeniu treści, czyli copywritingu. Tutaj bardzo istotna jest również promocja oraz dystrybucja treści.

Jak promowanie treści sprawdza się dla małych i dużych blogów: 11 strategii szerzenia zasięgu – nawet najlepszy artykuł, nie przyniesie Ci korzyści, jeśli nikt go nie przeczyta. Ten wpis powie Ci jak promować treści.

8 narzędzi i sposobów, które pomogą znaleźć ciekawe tematy na bloga – 8 świetnych i sprawdzonych sposobów na znalezienie tematu na wpis. Co ważne, tematu na wpis, który Twoje audytorium będzie chciało przeczytać.

Jak napisać tekst o firmie? Uniknij tych błędów, a będzie świetny!  – Artur Jabłoński radzi jak napisać świetny tekst na stronę “O firmie”.

Copywriting dla startupów, czyli jak pisać o projektach technologicznych –  natomiast tutaj, Artur radzi jak powinieneś pisać o swoim projekcie, aby zyskać uwagę. Osobiście stosuję te zasady dla każdej treści jaką tworzę.

Jaka jest najlepsza długość tekstów internetowych? – długość artykułu wpływa na liczbę jego udostępnień oraz ruch z wyszukiwarek. Z drugiej strony długość tytułu email’a nie wpływa na to ile osób go otworzy.

Jak sprzedawać za pomocą content marketingu? – jeśli chcesz wykorzystać content marketing w sprzedaży, to w pierwszej kolejności przeczytaj ten wpis.

Case study kampanii content marketingowej – 100 najbardziej inspirujących osób w branży interaktywnej – Posty typu EgoBait polegają na zebraniu i wymienieniu influencerów z danej tematyki w jednym artykule. Takie posty to jedno z najskuteczniejszych źródeł ruchu, a artykuł opisuje studium przypadku takiego postu.

Historia krok po kroku – Jak w ciągu miesiąca zwiększyliśmy ruch na stronie o 720,53% – kolejne świetne Case Study, z którego dowiesz się, że dobra treść to tylko połowa sukcesu oraz jak istotna jest jej promocja.

Google Analytics

Google Analytics dla początkujących – wydaje mi się, że Google Analytics jest jednym z najbardziej niedocenianych narzędzi marketingowych. To z jego pomocą jesteś w stanie mierzyć efekty swoich działań. Google Analytics powie Ci też, co robisz dobrze, a jakie działania nie przynoszą pożądanych efektów. Powyższy wpis wprowadzi Cię w świat Google Analytics.

5 błędów najczęściej popełnianych w Google Analytics – Maciej Lewiński wypunktowuje najczęściej popełniane błędy.

Nowy raport w Google Analytics, który odpowiada na najważniejsze pytanie – Marcin Lejman opisuje jak za pomocą Google Analytics sprawdzić, po jakim czasie zwrócą nam się pieniądze wydane na konkretną kampanię marketingową.

10 funkcji w Google Analytics, których nie znasz – przydatne funkcje Google Analytics, które nie są widoczne na pierwszym planie po zalogowaniu.

Darmowy Kurs Google Analytics – darmowy ebook, który jest kompletnym kursem Google Analytics.

Eliminacja spamowego ruchu w Google Analytics – wcześniej czy później, dostrzeżesz w statystkach ruch z jakiś dziwnych zagranicznych stron. Jest to bezwartościowy ruch, spamowy, który zakłóca Twoje statystyki. Z wpisu dowiesz się jak sobie z nim radzić.

SEO

101 metod pozyskiwania linków White Hat Seo – kopalnia wiedzy na temat pozyskiwania linków.

10 taktyk SEO, które królują w roku 2015 – 10 taktyk o których należy pamiętać, prowadząc swoje działania SEO.

Jak mierzyć skuteczność pozycjonowania – wywiad z Randem Fishkinem – Aby wiedzieć, czy Twoje działania SEO są skuteczne, koniecznie musisz je mierzyć.

Mity SEO – wydanie specjalne – 116 wypunktowanych mitów na temat SEO.

Infografika i PDF – checklista z audytem SEO do wydrukowania na ścianę – kompletna lista rzeczy do zrobienia przy audycie SEO.

Optymalizacja adresów URL – 10 najważniejszych rzeczy z tym związanych – infografika z listą 10 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę przy optymalizacji adresów URL.

Pierwsza w Polsce, pełna lista narzędzi SEO polecanych przez specjalistów – najlepsi specjaliści od SEO w Polsce, dzielą się narzędziami, z których korzystają na co dzień.

Jak wyszukiwarka widzi Twój serwis, czyli narzędzia Google dla webmasterów – poradnik, dzięki któremu szybko odnajdziesz się w narzędziach Google dla webmasterów.

Mój własny ranking czynników wpływających na pozycje – ranking czynników wpływających na pozycję SEO, przygotowany przez Martę Gryszko.

Content marketing to przyszłość branży seo – z wpisu dowiesz się, jak Content Marketing może wesprzeć Twoje działania SEO.

Social Media

Największy błąd w mediach społecznościowych – jeśli masz zamiar założyć profil biznesowy w mediach społecznościowych, to koniecznie wystrzegaj się tego błędu.

Biznes w social media – Monika punktuje rzeczy o które należy zadbać, prowadząc działania w mediach społecznościowych.

Komunikacja na Facebooku – 14 funkcji, których nie znasz – bardzo przydatny poradnik z którego dowiesz się jak szybko sprawdzić, jak widzą Twój profil osoby, których nie masz w znajomych.

Jak pisać posty na Facebooku? – praktyczny poradnik, który pozwoli Ci zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku.

Facebook 101: Jak zwiększyć zaangażowanie? – Monika radzi co robić kiedy Twoi fani nie reagują na to co publikujesz.

TOP 10 błędów w Facebook Marketingu – Łukasz punktuje najczęściej popełniane błędy na Facebooku.

Promowanie postów na Facebooku – poradnik z którego dowiesz się, jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku wydając drobne kwoty.

Linkedin – 13 rzeczy, o których nie miałeś pojęcia, dodając tylko swoje “internetowe CV” – artykuł opisujący bardzo przydatne funkcje serwisu Linkedin.

Jak publikować posty na LinkedIn – jeżeli nie masz swojego bloga, ale masz już grono znajomych w serwisie LinkedIn, to możesz już zacząć promować się za pomocą content marketingu. Jak to zrobić? Publikując artykuły w LinkedIn Pulse.  

Tutorial Brand24 – jak skutecznie monitorować social media – kompletny poradnik, jak z pomocą narzędzia Brand24 monitorować swoją markę w internecie.

Email Marketing

Email marketing – 10 mitów – email marketing to „technologia” przeszłości? Z wpisu dowiesz się dlaczego to kompletna bzdura. Poznasz też kilka innych mitów na temat e-marketingu.

Jak napisać email biznesowy? Konstrukcja, styl, produktywność – e-mail marketing to nie tylko wysyłanie newsletterów. Dowiedz się jak pisać maile bezpośrednie.

5 prostych czynności, które wyniosą Twój email marketing na wyższy poziom – 5 prostych wskazówek, które podniosą skuteczność Twoich działań e-marketingowych.

Jak skutecznie budować bazę danych? cz. #1 formularze zapisu – kompletny poradnik jak budować bazę subskrybentów.

10 porad jak przygotować skuteczną landing page – przy budowaniu bazy, bardzo przydatny i skuteczny jest landing page.

Jak planować kampanię email marketingową dla zielonych  – poradnik, który pomoże Ci zaplanować swoją pierwszą kampanię marketingową.

Blogowanie

Poradnik jak zarabiać na blogu i współpracować z firmami – jeden z najlepszych polskojęzycznych poradników, który pomoże Ci wystartować z blogiem, a później uczynić z niego pełnoetatową pracę.

5 umiejętności przydatnych w prowadzeniu bloga – zadbaj o rozwój tych 5 umiejętności, ułatwi Ci to prowadzenie bloga oraz przyspieszy jego rozwój.

Bloger jako marka osobista  – Paweł doradza w jaki sposób bloger powinien budować swoją markę osobistą.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Kilka powodów o których należy pamiętać – blog to nieziemsko skuteczne narzędzie do promocji firmy, a z wpisu dowiesz się dlaczego.

TOP 10 powodów, dla których powinieneś prowadzić firmowego bloga – Mariusz pisze o tym jak skutecznie wykorzystywać blog jako narzędzie marketingowe.

Ile kosztuje nieprowadzenie firmowego bloga i listy mailingowej? (mój największy błąd marketingowy – bolesne wyznanie) – Jakub szczerze opowiada o tym ile kosztowało go nie prowadzanie bloga.

Co zrobić, gdy brakuje Ci motywacji do pisania i pomysłów na teksty? – wcześniej czy później przyjdzie taki moment, w którym napisanie nowego wpisu zaczniesz odkładać w czasie. Jeśli nie skorzystasz wtedy z porady Krzysztofa, to z tygodni zrobią się miesiące, a Ty ciągle nie będziesz mógł napisać nowego postu.

Przyśpieszanie strony za pomocą wtyczki WP Super Cache – Nikt nie lubi wolno ładujących się stron. Szybkość ładowania się Twojego bloga ma również wpływ na Twoją pozycję w Google.

Jak napisać artykuł, który zarobi 42.900 zł (case) – studium przypadku wpisu na blogu, który zarobił 42.900 zł.

Trzy rodzaje ludzi, którzy hamują Twój rozwój – zakładając i prowadząc bloga, na 100% spotkasz się z ludźmi wymienionymi we wpisie. Bądź na to przygotowany i nie pozwól im zahamować swojego rozwoju.

Po co Ci blog? – kilka cennych rad od Jakuba, dotyczących prowadzenia bloga.

Darmowy bonus dla subskrybentów bloga: Kliknij tutaj aby pobrać listę 60 artykułów marketingowych, które musisz przeczytać w formie PDF.

Podsumowanie

Czy powyższe artykuły wyczerpują temat marketingu internetowego? Na pewno nie. Jednak po ich przeczytaniu, wiesz już jak działa marketing internetowy i masz lepszy obraz sytuacji.

Wiedza ta, nieziemsko Ci się przyda podczas planowania swojej strategii marketingowej.
Jeżeli któryś z powyższych wpisów, okazał się dla Ciebie szczególnie pomocny, to daj mi znać o tym w komentarzu.

32 komentarze do “60 Artykułów Marketingowych, Które Musisz Przeczytać (Content Marketing, SEO, Social Media, Google Analytics, Blogowanie, Email Marketing)”

  1. Tomasz Adamiec

    Dzięki za wymienienie 2 tekstów z bloga takaoto.pro 🙂 Mocne zestawienie. Większość artykułów znam, ale kilka chyba pominąłem. Trzeba teraz będzie znaleźć czas, aby to nadrobić.

    1. Tomasz Adamiec
      Tomasz Adamiec

      Szymon, ja również dziękuję 🙂
      Zestawienie mogło powstać tylko dzięki wartościowym i merytorycznym tekstom, takim jak Twój artykuł.

    1. Tomasz Adamiec
      Tomasz Adamiec

      Dzięki za komentarz i miłe słowo. W przyszłości prosił bym o podanie przy komentarzu przynajmniej imienia zamiast nazwy strony, ponieważ każdy komentarz czytam i staram się też na każdy odpowiedź, a miło jest wiedzieć z kim się rozmawia 🙂 Pozdrawiam

  2. Tomasz Adamiec

    Świetne zestawienie, nic tylko zacząć czytać wszystko i w końcu układać po kolei w głowie

    1. Tomasz Adamiec
      Tomasz Adamiec

      Arkadiusz, dzięki za komentarz 🙂 Niesamowicie się cieszę, że wpis jest pomocny 🙂

  3. Tomasz Adamiec

    Właśnie znalazłem odpowiedź na pytania typu „od czego zacząć” 😉 Dzięki za zestawienie, będę przekazywał dalej

    1. Tomasz Adamiec
      Tomasz Adamiec

      Cześć Roman, ciesze się, że mogłem pomóc. Dzięki za udostępnienie wisu 🙂

    1. Tomasz Adamiec
      Tomasz Adamiec

      Dzięki za feedback, pomyślę nad dodaniem 🙂

  4. Tomasz Adamiec
    Katarzyna

    Tomaszu – naprawdę świetny i praktyczny pomysł! Zwłaszcza gdy ktoś czasem chce wrócić powtórnie do lektury danego tematu. Dzięki 🙂

    1. Tomasz Adamiec
      Tomasz Adamiec

      Dziękuję Katarzyno za miłe słowa, niesamowicie się cieszę, że wpis jest pomocny 🙂

  5. Tomasz Adamiec

    Tomku, naprawdę świetne i bardzo przydatne zestawienie!
    Dziękuję też za umieszczenie na liście aż 12 tekstów ze SprawnyMarketing.pl, w tym 2 bezpośrednio mojego autorstwa. Oczywiście share’ujemy u siebie:)!

    1. Tomasz Adamiec
      Tomasz Adamiec

      Bardzo dziękuję za miłe słowa oraz udostępnianie artykułu 🙂

      Zestawienie zdecydowanie nie mogłoby powstać bez Twoich świetnych artykułów Kasiu, jak i równie świetnych, pozostałych wpisów na sprawnym 🙂

  6. Tomasz Adamiec
    Joanna Wójcik FreshMail

    Tomek, (w imieniu zespołu contentowego FreshMaila) dziękujemy za dodanie aż dwóch postów z naszego bloga 🙂 Zestawienie naprawdę robi wrażenie, gratulacje!

    1. Tomasz Adamiec
      Tomasz Adamiec

      Proszę oraz dziękuję, za miłe słowa Joanno 🙂

  7. Tomasz Adamiec

    I noc z głowy, czytam polecane artykuły jeden za po drugim i notuję pomysły. Dzięki 🙂

    1. Tomasz Adamiec

      Tomku, dzięki za komentarz 🙂 Niesamowicie się cieszę, że wpis jest pomocny. Bardzo dobry pomysł z notowaniem 🙂

  8. Tomasz Adamiec

    O tym, że czegoś takiego szukałem od dawna, przekonałem się, gdy zobaczyłem to zestawienie. Zapowiada się kilka wieczorów poważnej lektury + kilka kolejnych wieczorów równie poważnej refleksji…

  9. Tomasz Adamiec

    Naprawdę genialny wpis ! Zestawienie super, brakowało w sieci takie wpisu, który zawierałby wszystkie przydatne informacje! Gratulacje!

  10. Tomasz Adamiec

    Dzięki za wzmianki 🙂 Miło mi znaleźc się jako lektura obowiązkowa 🙂

  11. Tomasz Adamiec

    Super zestawienie. dopiero teraz nie nie trafiłem, dzięki. Zabieram się za czytanie 🙂

  12. Tomasz Adamiec

    Bardzo dobra robota. Będzie co czytać i dzięki za słowa komentarza do każdego artykułu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *